2. formidlingsprodukt – Angela, Josephine, Valentina

Spillefilmsdebutant Hlynur Pálmason modtager prisen for “Vinterbrødre”

Bodil-prisen hylder unge talenter

Ved Danmarks svar på Oscars, Bodil-prisen, var det i år især de unge filmtalenter, der blev hyldet.

2018 blev debutanternes og unge filmtalenternes år til Bodil prisuddelingen, der løb af stablen lørdag d. 17. marts. I aftenens største kategori ”Bedste danske film” stillede alle de fem nominerede instruktører op med enten deres første eller blot anden spillefilm. Den islandske instruktør, Hlynur Pálmason, endte med at løbe med hæderen for hans spillefilmsdebut ”Vinterbrødre”. Filmen har trods sin beskedne modtagelse i de danske biografer fået meget ros hos kritikerne.

Den unge bølge skyllede også over kategorien for ”Bedste kvindelige hovedrolle”. Amanda Collin endte med at vinde prisen for sin rolle i filmen ”En frygtelig kvinde”. Hun var tydeligvis rørt over at få anerkendelse for sin hovedrolledebut, da hun skulle fremføre sin takketale.

Andre unge prisvindere talte Fenar Ahmad, hvis film ”Underverden” vandt hele to priser: én for bedste manuskript og Blockbuster Streamingprisen, samt Julie Christensen, der tog prisen for ”Bedste kvindelige birolle” med hjem.

De gamle, etablerede navne blev dog ikke helt forbigået i løbet af aftenen. Dejan Cukic vandt ”Bedste mandlige hovedrolle”-prisen for hans rolle i ”Fantasten” og Søren Mallings præsentation i ”Den bedste mand” blev hyldet med prisen for ”Bedste mandlige birolle”.

Strategy for social media

Medium: Metroxpress – fordi den er nemt tilgængelig, og fordi artiklen og informationen er også en “soft” nyhed.

Målgruppe:
– alle der er interesseret i film, kultur, og celebrities
– mest storbyboende, 16-40 årige
– Metroxpress’ sædvanlige læserskare

Mål:
– at informere om et kulturelt fænomen
– at være aktuel og opdatere læserne på hvad som sker i den danske kulturbranche
– at give artiklen et bredt reach ved at udsende den igennem Metroxpress

Midler:

– Facebook: Kort, catchy sætning, der opsummerer artiklen med en/to emojis (se mockup). Ingen hashtags.
– Twitter: Titel på artiklen med et link og billede. Evt. et #breaking-tag, hvis artiklen udkom samme aften som eventet.
– Snapchat: Korte snaps under selve Bodil, for at vise tilstedeværelse og tease for den kommende artikel.
– Instagram: Et post med artikelbilledet samt et citat fra artiklen og #bodilprisen2018-tag.

Alt skal naturligvis postes på Metroxpressens social media platforme.

mockup, strategy, social media

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *