Emilie og Elisabeth – 2. formidligsprojekt social medie strategi

Content plan og social medie strategi KUudland

Who: studerende på KU, som skal eller er i udlandet på studieophold. Denne plan er mere specifik for dem, der skal på oversøiske aftale med samarbejdsplads, men dette indgår i en større plan for content til alle udvekslingsformer.  

What: pædagogisk guide til uddannelsesforløb og praktikophold både før/under/efter udlandsophold. Her viser vi tre gode råd til ansøgningsprocessen til partneruniversitetet på oversøiske aftaler.

Why: Fra studerende til studerende. Vi har selv oplevet, at det kan være en jungle at navigere i at skulle til udlandet. Så vi ønsker at give et studerende perspektiv baseret på erfaringer. Derfor ønsker vi at dele både mere officielle råd og deadlines sammen med personlige erfaringer og den studerendes vinkel.

 

Content plan og social mediestrategi KUudland

 

Hvad vil vi gerne have ud af det?

Da KU allerede har en stærk tilknytning på de eksisterende platforme på de sociale medier, er der basis for at knytte #KUudland op af dem. Så rammer vi den relevante målgruppe meget præcist. Derudover er KUudland en del af uniavisen som et blog-element. Det kan derfor deles af flere af KUs sociale medieplatforme såsom kustudieliv på instagram og “Københavns Universitet – University of Copenhagen” og de mange andre officielle profiler på Facebook.

Planen er, at det første opslag med video på Facebook skal boostet og målrettes den relevante målgruppe.

Målgruppe: danske studerende der gerne vil/skal til udlandet både udvekslingsophold og praktik. Sproget er derfor dansk, og der bliver ikke kommunikeret på engelsk, da siden ikke målretter sig internationale studerende.

 

Hvor skal de ende henne?

Målet er at bruge Facebook og Instagram til skabe trafik (social engagement % og antal personer nået) til vores blog og artiklerne. Samt give råd og vejledning via disse platforme, så dem er evt. ikke klikker videre stadig får brugbar information.  

 

Hvordan skal vi evaluere på det?

Både Facebook og Instagrams business profiler har effektive evalueringsværktøjer, som gør det muligt at holde øje med, hvorvidt vi når målet om social engagement % og hvor mange mennesker vi når ud til.

Derudover benytter vi bit.ly links til vores artikler, da man her har muligheden for at finde flere informationer om de brugere, der klikker på vores link. Vi kan holde øje med brugernes geografiske tilknytning, dato for klikket og hvilken platform de kommer fra. Da vi også ønsker at vejlede under opholdet, vil bit.lys værktøjer vise, om vi faktisk når de studerende ude i verden.

 

Videoer til sociale medier:

Hele video:

Bid 1: Første råd

Bid 2: Andet råd

Bid 3: Tredje råd

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *