Danske medier hitter på Facebook: Videoer afspilles 7,5 mio. gange dagligt

Danske medier hitter på Facebook: Videoer afspilles 7,5 mio. gange dagligt

Danske medier hitter på Facebook som aldrig før. I december 2016 og januar 2017 var der i gennemsnit 7,5 millioner daglige videoafspilninger på det populære sociale medie. Det viser en ny analyse foretaget af Filip Wallberg, journalistisk lektor på SDU.

Danske medier hitter på Facebook som aldrig før
Danske medier hitter på Facebook som aldrig før

TV 2 Nyhederne er den mest populære Facebook-side, når det kommer til videoafspilninger. Med hele 74,1 mio. visninger i løbet af de to målte måneder ligger det danske nyhedsmedie solidt i spidsen. Herefter følger DR Nyheder og BT, der indtager de to efterfølgende pladser med henholdsvis 53,7 mio. og 27,7 mio. afspilninger. Se hvilke medier, der ellers ligger i top 10 i den følgende video.

Se også: Danske Medier: Facebook styrer vores digitale infrastruktur

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *