Sociale medier ændrer unges holdning til invitationer

Sociale medier ændrer unges indstilling til invitationer

Har de sociale medier en dårlig indflydelse på unges høflighed når det gælder invitationer?

Når man sender invitationer ud til den yngre generation, at de svære at få svar på. Det er særligt tilfældet hvis man kigger på de sociale medier. Her tænker jeg især på Facebook. Her får man får flere ”måske-er” end faktiske svar. Og ikke nok med det.  Svarerne svinger også mellem de forskellige kategorier. Og man kan ikke være sikker på svaret. Men er det virkelig så betinget af generationen?

Læs mere her: http://politiken.dk/debat/art5592661/Min-generation-er-blevet-en-flok-tvivlsomme-begivenheds-shoppere

Læs om unges brug af sociale medier: http://seismonaut.com/blog/2015/5/21/unges-digitale-adfaerd/

Jeg mener ikke, at man så nemt kan skyde skylden på generationen. Man kan ej heller afskrive de sociale mediers indflydelse på denne tendens. For hvad hvis mediet har opdraget ungdommen til at måske’et er mulighed, der er lige så høflig og gældende som et ja eller et nej? Eller at det slet ikke er forventet overhovedet at give lyd fra sig. Og hvad hvis denne tendens har spredt sig? Her tænker jeg ikke kun på unge, men på tværs af generationer.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *